13. mar. 2017

rod i hovedet

Jeg har "rod i hovedet" ... eller noget. "For meget at se til", vil andre måske kalde det. Eller mon det er "rigeligt at tænke på"? Uanset, så skaber det rod i mit hoved. Og en hel del af det er af den fjollede slags! Lad os bare slå det fast. Én har et udfordret immunforsvar, hvilket pt. har resulteret i en forkølelse på søløvemåden. Og af en eller anden grund er det mig der er blevet søløvepasser om natten - ja ja, man er vel løvemor - søløvemor, nå du fangede den godt?! Og en veninde har fået en alvorlig hjerneblødning - av det er noget værre skidt sådan noget. En anden veninde er sprunget ud som swinger og det havde jeg egentligt ikke brug for at vide. Der sker noget i den der venindekreds. Fede opgaver på arbejde, bare ikke rigtig tid til det der job. Og en spille-app der gennem mange år har været en nær ven, er nu slettet. Ja det er de helt store beslutninger der er gang i her #modigmedapps Så har der været op til flere weekenddage i nattøj. Og nogen der har været til 25 års folkeskolejubilæum ikke mig og en kanin der er rykket ud i sommerpaladset inkl. en balle halm sådan cirka. Er lidt for lidt på bloggen. Og når jeg kigger mig omkring opdager jeg, at jeg kommenterer ud i den blå luft. Jeg er for langsomt ude ... helt bagefter faktisk. Men jeg læser med og det tæller vel også ... lidt? Jeg nyder forårets komme. Får gået nogle ture og er begyndt at snerre af kalahakuglen. Hunden har efterladt helt usandsynligt mange 'gaver' på græsplænen og solens lune stråler titter ind igennem vinduerne. Og så har jeg måtte bide i den syrlige banan og melde mig på FB, for at kunne følge med i hjerneblødningsvenindes fremgang. Ja, der sker stadig mirakler. Både med hende og ikke mindst min ankomst på FB. Og mega svært at læse dette indlæg helt uden læsevenlige afsnit for at understrege rodet. Der er også noget med en Trump der hopper rundt og ham der Erdogan. Skal jeg virkelig forholde mig til dem? Og det der Mia-Martinkoncept i X Factor - er det seriøst?! Hmmm ... Og Mårfar er i vintereksil under varmere himmelstrøg/strøj (Ellen, du må hjælpe her). FB har åbnet en helt ny verden for mig - ved fx nu at nogens kærestes søns hustru lægger slutty billeder op af sig selv - helt offentligt. Eller er jeg bare blevet gammel-nok?! Må erkende at Ældstebarnets matematiklektier for længst har overskredet min formåen. Så er der noget med børnenes hyggelige lege- og soveaftaler. Påskønner liv i huset. Og noget med at jeg sommetider har lyst til at stjæle låne et løbehjul og huje ned ad gaden. Kunne det ikke bare være sjovt? Jeg har i øvrigt brugt tid på at se nye og gamle Hitchcock-film igen - but why?! Jeg er forresten også blevet klippet. Det ser skønt ud - men har nu ikke mulighed for heavy-sovehår mere. Nederen. Spejlæg har opnået status af klassiker til morgenmaden - i hverdagene, sgu! (Åh nej, skal jeg skrive sgu med k? Kan jo få helt stavepræstationsangst! Nå, I må selv gætte jer frem). Og sommetider når jeg 2 middagslure på bare én dag. Jeg må være skabspensionist. Måske jeg bare skulle springe ud? Nej nej, dette er IKKE et brokkeindlæg. Faktisk har jeg ikke så meget at brokke mig over - bare en masse rod, som jeg pt. har valgt ikke at bruge kræfter på at få styr på. Det er vel også okay?! Jeg er endda glad - sådan hippie-glad-agtig hvis der er noget der kan defineres som sådan. Altså på den stille og lidt rodede måde. Ih hvor jeg ser frem til den dag Kalaha smutter. Og det er godt at have noget at se frem til ... eller noget. Til gengæld savner jeg kaninens selskab i vaskeskuret. Dog ikke lugten. Det var egentligt meningen at jeg ville ha afsluttet dette indlæg efter "Det er vel også okay?". Men sådan blev det ikke. Det bliver først nu. Selvom dette kun er en absolut brøkdel af rodet. Men det er vel også okay?




----------

24 kommentarer:

  1. Åh, jamen jamen. De der kære rodede hoveder. De er lidt trælse men så længe du er glad er det godt:) Og glad lyder du. Æv med din veninde håber det bliver bedre. Også go bedring til yngstebarnet. matematik i the tweens 5 klasse er jeg længe stået af. Og FB jamen jamen så er verden helt af lave..... ha ha ha just kidding;o) Var dejligt lige at høre fra dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. øhhh, og hvorfor deler nogen bare lige for meget noglegange??? Swinger jamen ok men behøver det fortælles?? Har også en veninde der til tider deler lige lovlig meget.... Også på FB.

      Slet
    2. Tusinde tak for dine søde kommentarer, Mette ♡ Tak.
      Ja æv for hjerneblødningsveninde, tsk tsk med swingerveninde (seriøst?), og ja det der matematik ... jeg er helt lost! Tak, jeg tager endnu en nat som søløvemor (søvn er jo også så overvurderet, men det ved du jo så godt).
      Hvad sker der på FB? Er blevet mindet om hvorfor min vej derind har været så lang. Bliver nok aldrig sådan rigtig fan :-)

      Slet
    3. Forresten, Mette. Siger du til veninden at hun deler lige rigeligt? Eller hopper du bare henover det?

      Slet
  2. Elsker det her indlæg, /ks! E.L.S.K.E.R. det! ❤️ Elsker din ærlighed, din tristhed (altså ikke at du ER trist, men måden du beskriver det på), din humor og det hele, fordi det kommer fra et smukt sind med skønne tanker! Ja, jeg elsker tilmed din swinger-veninde (oh but why?!); det er bare SÅ i orden med rod i hovedet på både den ene og den anden måde - jeg dyrker som bekendt selv den slags i overmål! Altså IKKE swinger-halløjsaet, lad mig slå det fast! Kors, hvor kan man få rodet sig ud i nogle værre ting når man prøver at skrive en begavet kommentar. Meget apropos rod....Stort kram fra mig! ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maude. Tusinde tak ♡ Åh jeg blev lige en anelse paf ift. dit 'dyrkeri' og jeg er glad for at du lige fik det præciseret ;-D
      Det glæder mig at du kan se det som kommende fra et smukt sted med skønne tanker. Jeg kommer måske også til der en dag. Men skal lige tage mig sammen til at rydde op først - og det er ikke lige min spidskompetence ;-)

      Slet
  3. Det er så fint et indlæg - som er ærligt, lidt sjovt, lidt trist - men omme bag, virker det som om du alligevel holder skruen i vandet.
    Hvad sker der lige for svinger oplysningen?! Hvor blev det filter af - eller måske var det et ønske om at få jer med på den vogn?! Og trist med hjerneblødnings-veninde, håber det udvikler sig i den helt rigtige retning!
    Kh. S.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, S. Ja skruen drejer vist den rigtige vej ;-)
      Ja kan vi så lige få det der filter monteret. Hahahaha. Nej, jeg tror (og håber) virkelig ikke at det var en invitation fra hendes side. Så ville hun havde sagt det lige ud - you know, ingen filter!
      Tak ♡ ja hjerneblødningsveninden skal bare se at komme ovenpå igen. Heldigvis knokler hun for det 24/7 - der er ikke noget der hedder weekend i dén verden. Heldigvis.

      Slet
  4. Og dit indlæg viser på smukkeste vis, hvor rodet vores hjerne kan blive.
    Håber det bedste for din veninde med hjerneblødning. Ja også for den anden, det er da vist en anden slag ros, hun har rodet sig ud i ;-)
    Og så ønsker jeg dig ro og tid til at få tanker og ord synkroniseret, så der skabes lidt ro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Ja alle de krydsede fingre og gode tanker, som muligt til min hjerneblødningsveninde. Det er ski barsk!
      Synkronisering lyder faktisk helt rart. Er det noget jeg kan købe på apoteket? ;-)

      Slet
  5. Åh jeg har også lidt rod. Mon det er noget, der er i luften? ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det håber jeg ikke, Birgitte ;-)

      Slet
  6. Dejligt at høre fra dig :) Enig med de andre, det er et dejligt indlæg. Det er ikke så mærkeligt, at der kan blive fyldt godt op i hjerner nogle gange!
    Kh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej selvom de der hjerner kan rumme mere end jeg nogensinde havde forestillet mig, så fylder det bare mere når der er uorden, Lisbet.

      Slet
  7. Med 'g' til sidst - og i midten af sgu ;-)
    Der sker da godt nok lidt omkring dig, skulle jeg mene, det er tydeligt (som jeg også skrev på den nu nedlagte app), at du er et godt eksempel på, at arbejde har det med at tage alt for meget af ens fritid.
    Jeg håber din søløve snart muterer til et rigtigt menneske igen, at kalahakuglen afgår ved en stille død, at din gode veninde ikke gør det, og at swingerveninden lærer, at det ikke er alt, alle andre ønsker at vide om én.
    God vind :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Ellen ♡ Det var også mine første indskydelser, men rod i hovedet sætter sig også på fastetejlene ;-)
      Ja hvad sker der for det der arbejde. Mega spændende og alt for tidskrævende. Suk. Tak for alle håbene: søløven er klart i bedring, kalahakuglen driver mig til vanvid - mest pga. at det kun er en gang imellem og ALDRIG når mekanikeren kører med, min veninde gør fremskridt hver eneste dag i genoptræningen - og hende den anden veninde lærer det vist aldrig :-) Tak for vind ♡

      Slet
  8. Hvad?! Er hoved-rod smitsomt lige som forårsforkølelser og influenza? Jeg håber, at alt og alle snart vil holde op med at rode så meget, så du kan nøjes med at nyde foråret og dine løveunger uden sø- :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det, Midterfrue. Eller altså jeg håber det ikke, men det kan godt tyde på at rodehovederne er smittebærere ;-)
      Tak skal du have ♡

      Slet
  9. PS: skøn tegning. Manden din måske? 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbet. Naaa... det var ikke Mester der sad model den dag, hvor jeg krusedullede ;-) Så meget hovedhår kan han ikke præstere ;-)

      Slet
  10. Jeg tror, hoved-rod hænger sammen med pollen-koncentrationen i luften. Og/eller foråret i al almindelighed. Veninder, der beslutter sig for at fortælle, at de er blevet swingere, burde have en lammer. Fordi det er information, man ikke nødvendigvis orker. Så luft-lammer til din veninde fra mig. Rigtig god bedring til veninden med hjerneblødningen. Og held og lykke til dig med at holde skruen i vandet - det lyder til, at du er i fuld sving og på den rette kurs, men husk nu at passe på dig selv, ikke? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ach so, Øglemor. Det giver jo masser af mening at det har noget med pollen at gøre. Det skulle jeg da selv have tænkt på ;-) Jeg vil overveje det med lammeren. Tak ♡ Jeg passer på mig selv.

      Slet
  11. okay :-)roder rigeligt selv så forsøger at minimere det - men synes der skal skrappe midler til- er ikke sikekr på det er nok med en tur på apoteket:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pokkers, Ellen K. Synes ellers det ville være smart om en tur på apoteket kunne bringe orden i rod.

      Slet