21. jan. 2016

men hvad nu hvis han fryser?

Og det gjorde han jo. Kaninen altså.
Tirsdag aften var jeg ude for at tø hans vandflaske op for 3. gang den dag. Og så fik jeg tanken. "Tænk hvis han fryser ihjel".

Vi har foret buret rigtig meget med masser af papir, savsmuld og bunker af halm. Men alligevel, ikke? Det er blevet for koldt nu.


Klokken var på den anden side af nogens sengetid. Men gik nu alligevel ind og vækkede Mester. "Jamn hvad nu hvis ... ja jeg ved da godt at der lever vilde kaniner på Endelave ... nej nej, men ... og det er jo vores ansvar!"


Så 2 voksne mennesker i nattøj ud for at finde sommer-på-græs-buret omme bag huset. Lægge plasticsække ud på betongulvet i skuret lige under fyret og så flytte buret derind midlertidigt.


Men ... det kunne ikke være der! Var ca. lidt for langt-agtigt. Mester kiggede med bange anelser på mig fremtryllede en anelse modstræbende sin håndværkerpersonlighed og fik savet buret en trediedel kortere, og lukket 'enden' med nogle brædder og et par søm. 


Og mens han så nussede kaninen og hviskede til den at jeg er skør fik jeg arrangeret aviser, halm, madskål, vandflaske, saltsten, hø-hæk og 'fake'.


Kaninen har sovet lunt om natten siden da. Og nu bor han derude til den hårde nattefrost er overstået. Jow jow. Det er godt at have en Mester også når kaninen fryser ;o)



-----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar